fbpx
  -  Custom publishing   -  Week News / listopad / 04
week news listopad 4

Week News / listopad / 04

Black Weekend wystartował, więc przyglądamy się raportom mówiącym trochę o naszych przyzwyczajeniach zakupowych – wolimy gazetki czy aplikacje, płacimy więcej za produkty eko czy wręcz przeciwnie? W tym tygodniu do naszego teamu dołącza Caro Adamska – stylistka i zwyciężczyni trzeciej edycji Shopping Experience powered by „Vogue Polska”, z którą kiedyś widywałyśmy się na co dzień w biurze, a dziś widujemy się na planach wspólnych sesji zdjęciowych i produkcji video. W odniesieniu do Black week Caro poleca marki w duchu slow fashion, które warto znać.

 

Caro, En Vogue stylist

Pracując jako stylistka, doceniam modę z wysokiej półki, a prywatnie wspieram także marki działające w duchu slow fashion i kilka z nich chciałabym Wam przybliżyć. Koko World – bardzo wzruszyła mnie ich akcja Green Friday, podczas której 10% ze sprzedaży przeznaczają na pomoc Niso. Poznajcie bliżej ideę tej akcji klikając tutaj. Koko tworzy ubrania inspirowane kulturami świata – przeczytajcie historię Agaty, założycielki marki i sprawdźcie jej ofertę, bo naprawdę warto. Kolejna marka to już Balagan – przejrzystość procesów i kosztów produkcji oraz wysokości marży. Możecie realnie sprawdzić, ile kosztuje produkt i jego produkcja. Dokonując zakupu, możecie dodatkowo wybrać akcję, którą chcecie wesprzeć. Trzecią i ostatnią marką, o której chcę Wam dzisiaj napisać jest Forest People, która z każdego zakupu przekazuje 5 zł na Ośrodek Okresowej Rehabilitacji Zwierząt w Jelonkach. Z okazji Black Friday możecie kupić ich produkty 30% taniej, wspierając przy tym naszych braci mniejszych.

 

Inga, Chief, Just Chief

„Vogue dot com” – lubię od czasu do czasu odwiedzić ten adres. Relaksuje mnie oglądanie zdjęć street fashion z minionych tygodni mody czy przeglądanie najnowszych trendów. Ale czasami można  trafić tam także na mądry, przemyślany tekst, który jest ważnym drogowskazem w naszym codziennym myśleniu. Dlatego naprawdę gorąco polacam Wam materiał: „Przyszłość handlu detalicznego jest pozbawiona płci”. W naszym kraju cofamy się o lata świetlne, jeżeli chodzi o tolerancję czy równouprawnienie i bardzo mnie to frustruje, dlatego gdy czytam takie manifesty na zagranicznych portalach, tym bardziej mam ochotę tupnąć nogą i krzyknąć, gdzie my żyjemy! To fragmenty z polecanego tekstu:
„Poza kapitalistyczną pogonią, zakupy są środkiem do samorealizacji i wyrażania siebie. Od najmłodszych lat definiują nas ubrania. Wraz z wiekiem poszukiwanie „idealnego” czarnego buta, płaszcza z owczej wełny lub dżinsów z wysokim stanem mniej dotyczy znalezienia najmodniejszego lub najbardziej pożądanego produktu, a bardziej tego, co najlepiej pasuje do naszego kodu estetycznego”
„Celem mody jest wyrażanie siebie, więc pomysł, że ta siła lub ta energia, którą nazywamy modą, stała się w pewnym sensie opresyjna dla zrozumienia przez ludzi własnej płci w sposobie jej sprzedaży, jest naprawdę absurdalny. Moda powinna działać odwrotnie: powinna być siłą wyzwolenia”.

 

Natalia, Social Mentor

Regularnie wracam do materiałów, które przypominają mi o tym, jak skutecznie pracować dla nas i naszych klientów. Bardzo jasny i w sumie oczywisty tekst znaleziony na fashionbiznes.pl pod hasłem: “Dlaczego tak ciężko zarobić na polskiej modzie? 8 porad, co robić, by zarobić” systematuzje kilka fundamentalnych zasad, o których nie warto zapominać.
A to jedna z nich: “Moda wymaga przygotowania strategicznego. Nie sztuką jest opracować koncept i go sprzedać. Sztuką jest na nim zarobić. Wielu początkujących projektantów czy właścicieli marek mierzy siły na zamiary i podąża za głosem kreatywności, niesłusznie odsuwając na dalszy plan gruntowną edukację biznesową. Czym jest zatem edukacja biznesowa w modzie? W skrócie – to ciągłe opracowywanie strategii, analizowanie danych oraz dokształcanie siebie jako przedsiębiorcę. Chcecie robić pieniądze na modzie? Bez Excela i Google Analytics ani rusz…”

 

Ania, Content Designer

Z najnowszego badania Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że najlepszą formą docierania do klienta z ofertą i promocjami wciąż jest gazetka. Ponad połowa Polaków woli papierowe gazetki od korzystania z aplikacji – posługuje się nimi zaledwie 15% ankietowanych. Gazetka reklamowa ma duży potencjał sprzedażowy, ale nie ma się co czarować – młodsze pokolenia chętniej będą sięgać po aplikacje, z wygody i z chęci dbania o nasze środowisko. I tu podeprę się kolejnymi badaniami, związanymi właśnie z dbaniem o środowisko. Cenimy działania proekologiczne, o czym więcej przeczytacie tutaj – aż 65% ankietowanych Polaków jest skłonna zapłacić więcej za produkty z recyklingu. Cieszy nas ten trend, ponieważ same wspieramy naszych klientów w działaniach na rzecz środowiska, np. w wydając magazyny branżowe, rekomendujemy im papier pochodzący z recyklingu. I na koniec jeszcze badanie Polacy, a Black Friday i tego, co w tym roku szczególnie wymusił on na wielu firmach.

 

Angelika, Korpo Writer

Muminki górą! Trafiłam na pokrzepiający i zaskakujący artykuł o autorce Muminków, Tove Jansson, w grudniowym magazynie „Twój Styl”. Co nieco wiedziałam na temat jej historii, ale teraz, zwłaszcza w tym gorącym okresie dyskusji na temat tolerancji, orientacji i niezależności kobiet, biografia w pigułce takiej kobiety jak Tove, jest niesamowicie ważna i inspirująca. Wiele sentencji z kultowych Muminków jest wciąż aktualnych, a i sama autorka bardzo się z nimi utożsamiała, np.: „Dziwne, że ludzie mogą stać się smutni, gdy życie staje się zbyt łatwe”, czy: „Wszystko, co ważne, trzeba odkryć samemu. I również przejść przez to samemu”.

OTRZYMAJ DARMOWEGO E-BOOKA!

Zapisz się na newsletter, aby otrzymać bezpłatnego e-booka dotyczącego organizacji konkursów na Facebooku. Zostawiając swój e-mail, od czasu do czasu otrzymasz od nas marketingowe newsy, ciekawe artykuły i porady dot. komunikacji.