fbpx
  -  Branding   -  Week News / kwiecień 2021 / 04

Week News / kwiecień 2021 / 04

O modzie, motoryzacji, e-commerce i social mediach – gdzie znajdziecie taki przegląd tematów, jak nie u nas? Przeczytajcie dlaczego warto inwestować w filmy, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej; przyjrzyjcie się publikacji Reason and Flair. A century of fashion in Poland; zastanówcie się z nami nad tym, czy lockdown wpłynął na czytelnictwo; przeczytajcie o funkcjach, jakie zamierza wprowadzić Facebook; i na koniec sprawdźcie, jakie wnioski nasunęły nam się po dyskusji na Clubhouse o głośnej współpracy Balenciaga & Gucci.

 

Rafał Zqud – video maker, BF Media

Specjalizując się w wideo, odniosę się do kolejnego tekstu pełnego argumentów – dlaczego warto inwestować w filmy, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej. Sam uwielbiam ten temat i czuję się w nim, jak ryba w wodzie. Pracuję z naszymi lokalnymi markami, ale również dla międzynarodowych portali (stąd tyle podróżuję zawodowo, mimo pandemii). Nieprzekonanym lub obawiającym się zainwestować budżet w video marketing polecam tekst na autojini, w którym hasłowo, precyzyjnie i w formie konkretnych pomysłów autorzy wyjaśniają korzyści z tego typu praktyk, również w odniesieniu dla lokalnych marek.

 

Inga, Chief, Just Chief

Dla pasjonatów, historyków, fanów tematu – redaktor Karolina Sulej wraz z innymi autorami przygotowała publikację pod tytułem: “Reason and Flair. A century of fashion in Poland“. W opublikowanym przez Karolinę poście dotyczącym premiery książki można przeczytać, skąd pomysł i jaką wartość ma publikacja. Dziennikarka wymienia m.in. osoby zaangażowane w projekt i ich rolę: “Doktor Agata Zborowska pisała o powojniu i latach 50. Doktor Aleksandra Jatczak o międzywojniu. Ja o latach wojny. Ola Boćkowska o latach 60 i 70. Olga Drenda o latach 80 i transformacji, a Michał Zaczyński zabrał czytelnika od lat 90 do dziś. Projekt stał się ciałem dzięki inicjatywie i wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza. Teraz idzie w świat – dosłownie, bo książka jest po angielsku i jej zadaniem jest nieść wieść o polskiej modzie, gdzie tylko zdoła. Jestem przekonana, że to idealny moment. Teraz Polska ma szansę być w awangardzie, dzięki swojemu doświadczeniu katastrofy, kryzysu, braku, radzenia sobie z niedoborem lub zmianą – stać się punktem odniesienia.” Ja kupię i Was też zachęcam.

 

Natalia, Social Mentor

Byłam nieco zaskoczona zjawiskiem, które jest jakby w teorii sprzeczne. W pandemii zaczęliśmy więcej czytać i to jest oczywiście super. Ale, jak donoszą portale biznesowe, stacjonarne księgarnie nie mają kolorowo. Oczywiście po szybkiej analizie zaczyna to być jasne – książki są doskonałym produktem, który można kupić internetowo, a odwiedzalność sklepów spadła, bo mimo że są otwarte, to z racji bezpieczeństwa ograniczamy w nich wizyty. I tu kolejny raz nasuwa się potrzeba stawiania na e-commerce oraz ewolucji, jakie muszą przejść centra i galerie handlowe. Nie ma co wieścić ich upadku, ale konieczność transformacji jest oczywista, a te zmiany mogą być bardzo rozwojowe i wbrew pozorom, dla wszystkich korzystne.

 

Ania, Content Designer

Czy jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego? Wiele razy przekonałam się, że nie – i w tym przypadku czekam na rozwój sytuacji, bo oto Facebook zapowiedział możliwość słuchania podcastów na swoich platformach. Co więcej, w nowym narzędziu Sound studio będzie można m.in. tworzyć i edytować pliki audio, zmieniać mowę w tekst i korzystać z bibliotek dźwiękowych. Tik Tok to nie jedyne inspiracje Facebooka – również Clubhouse jest na celowniku. Latem tego roku FB ma udostępnić funkcję Live Audio Rooms – najpierw w grupach, później również na Messengerze. Domyślacie się, na czym będzie polegać? A to jeszcze nie wszystko, bo… Ale co się będę rozpisywać, odsyłam Was na portal wirtualne media, o tutaj.

 

Angelika, Korpo Writer

O głośnej współpracy Balenciagi i Gucci wspominały wszystkie media branżowe. Dwa Domy Mody (choć jeden koncern) – różna estetyka, historia, sposób komunikacji i jedna kolekcja, tu wiele mogło pójść nie tak. Pewnym jest, że zasięg informacji był gigantyczny, w tym oczywiście klikalność i ilość publikacji. Sama kolekcja oceniana jest różnie, nie ma wielkich ochów i achów, ale dopiero czas pokaże, jak branża i historia odniesie się do faktu tej współpracy. Kolaboracje (nielubiane słowo przez niektórych dziennikarzy w odniesieniu do łączenia sił w branży mody) w markach to codzienna praktyka, ale chyba dotychczas żadne tak duże brandy, teoretycznie konkurencyjne, nie podjęły podobnego wyzwania. W Agencji słuchałyśmy dyskusji na Clubhouse, w której dziewczyny pracujące w marketingu polskich firm komentowały wydarzenie. I tak w sumie dochodzimy do wniosku, że najprostsze rozwiązania są najlepsze, rozkminianie wszystkiego na różne strony nie ma sensu, tylko trzeba działać. Branża spragniona jest sensacji, zwłaszcza że klienci są w większości pozamykani w domach, bez większych perspektyw na szalone wyjścia i nieco zagubieni w zasadności robienia spektakularnych zakupów.

OTRZYMAJ DARMOWEGO E-BOOKA!

Zapisz się na newsletter, aby otrzymać bezpłatnego e-booka dotyczącego organizacji konkursów na Facebooku. Zostawiając swój e-mail, od czasu do czasu otrzymasz od nas marketingowe newsy, ciekawe artykuły i porady dot. komunikacji.