-  Branding   -  Outsourcing usług marketingowych – dlaczego warto?
outsourcing usług marketingowych

Outsourcing usług marketingowych – dlaczego warto?

Jak działa outsourcing?

Outsourcing usług marketingowych może działać na zasadzie wsparcia działu marketingu firmy lub całkowicie przejąć jego funkcje – delegowanie działań marketingowych agencjom, takim jak nasza, to popularne rozwiązanie stosowane przez firmy z różnych branż i na różnym etapie ich rozwoju. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego większe firmy, decydując się na takie rozwiązanie, mają zazwyczaj określone cele i oczekiwania, choć i tutaj bywa różnie. Mniejsi z kolei mogą skorzystać z usług agencji kreatywnej przy realizacji wybranych projektów – na przykład w produkcji zdjęć lub wideo czy organizacji eventów. W każdym z tych przypadków odbywa się to bez angażowania własnego zespołu, szukania i zatrudniania pracowników czy weryfikowania ich kompetencji.

Zaufanie specjalistom

Tworząc własny dział marketingu, firma musi poświęcić sporo czasu na rekrutację, zbudowanie zespołu, zweryfikowanie jego wiedzy i doświadczenia w tym zakresie. Równie istotnym elementem są tutaj koszty – utrzymanie pracowników, koszty szkoleń, drogie oprogramowanie, dodatkowa księgowość będą generować spory wzrost wydatków w firmowym budżecie. Wiele jest znaków zapytania – od kompetencji zatrudnionych pracowników i dopasowania poszczególnych członków zespołu po efekty podejmowanych działań. Czas płynie i nic z niego nie wyniknie, jeśli działania nakierowane na sprzedaż będą prowadzone ad hoc, niespójnie i od czasu do czasu.

Od projektu do abonamentu

Coraz chętniej firmy decydują się na oddelegowanie działań marketingowych agencjom takim, jak nasza. W grupie siła – dzięki takiemu rozwiązaniu firma dysponuje wiedzą i kompetencjami wielu specjalistów z różnych dziedzin. A przy tym korzysta z doświadczenia, które możemy pomnożyć przez liczbę poszczególnych pracowników agencji, ich przepracowane w branży lata i zrealizowane projekty. Często okazuje się, że jednorazowe zlecenie, które przyniesie widoczne efekty, zamienienia się w długotrwałą współpracę. To historia wielu naszych relacji z Klientami.

Od strategii po projekty graficzne

Outsourcing usług marketingowych, zlecony agencji takiej, jak nasza, to szeroka gama możliwości. Działamy kompleksowo: przygotujemy dla Ciebie strategię komunikacji czy identyfikację wizualną, zaplanujemy rebranding lub wprowadzenie na rynek nowego produktu. Wesprzemy Cię zakresie fotografii produktowej, realizacji kampanii wizerunkowych i wideo, komunikacji w social mediach, płatnej reklamy czy tworzenia magazynu firmowego. To również wsparcie informatyczne w szerokim zakresie – od stawiania strony www i sklepów internetowych, po audyty, odświeżanie layoutów czy funkcjonalności na już istniejących stronach i dostosowywanie ich do aktualnych standardów.

Spójne działania na wielu polach

Tego rodzaju rozwiązanie przynosi realne korzyści – jeden zgrany zespół, wielu specjalistów, wspólne i jasno określone cele, to gwarancja spójności komunikacji marki na wielu polach i skuteczność w działaniu. To też więcej pomysłów, spojrzenie z dystansu i dostrzeżenie nowych kierunków rozwoju.

Jakie mamy doświadczenie?

Outsourcing usług marketingowych powierzyła nam m.in. marka Dalia Lingerie, którą od lat wspieramy na wielu polach – od social mediów, przez produkcję kampanii wizerunkowych, wideo i custom publishing po płatne działania sprzedażowe zarówno on-line, jak i stacjonarnie. Na tej zasadzie współpracowałyśmy także z największą na Śląsku Galerią Wnętrz Mera, odpowiadając za jej komunikację, autorski content, aż po oznakowanie przestrzeni. Wspierałyśmy także jej poszczególne oddziały i sklepy internetowe, tworząc opisy produktów i płatne kampanie wizerunkowo-sprzedażowe. Do dziś z uśmiechem wspominamy czas spędzony na planie kulinarnych produkcji dla Czanieckich Makaronów, które powierzyły nam także prowadzenie social mediów i działań pr-owych oraz organizację eventów, w tym festiwalu kulinarno-podróżniczego „Wszechsmaki”.

Nasze wsparcie to także udział pojedynczych projektach – np. poprzez realizację magazynów custom publishingowych (m.in. dla Galerii SFERA, Südzucker Polska, Q-BATH), produkcję sesji zdjęciowych (Danatella Oscarioni, By Dziubeka, Artis Visio) czy wideo (Beskidzkie, Notra Developer).

Skontaktuj się z nami, jeśli myślisz o outsourcingu usług marketingowych.

OTRZYMAJ DARMOWEGO E-BOOKA!

Zapisz się na newsletter, aby otrzymać bezpłatnego e-booka dotyczącego organizacji konkursów na Facebooku. Zostawiając swój e-mail, od czasu do czasu otrzymasz od nas marketingowe newsy, ciekawe artykuły i porady dot. komunikacji.

Dzięki, ale nie – zamknij okno