-  Social media   -  Jak uzyskałyśmy wzrost przychodów z reklam Meta Ads o ponad 350%
wzrost przychodów z reklam

Jak uzyskałyśmy wzrost przychodów z reklam Meta Ads o ponad 350%

To, że skuteczne działania marketingowe, mają ogromne znaczenie dla sprzedaży jest oczywiste. To jak je prowadzić – już mniej 😉 Jak mimo kryzysu udało nam się podnieść przychody z reklam o 366%? Przeczytajcie nasze case study.

E-commerce w segmencie premium

Początkiem kwietnia nawiązaliśmy współpracę z marką modową pozycjonującą się w segmencie premium. Po kilkunastu latach obecności na rynku lokalnym i sprzedaży bezpośredniej, ograniczenia związane z pandemią skłoniły właścicielkę firmy do zainwestowania w e-commerce. Po stopniowych wzrostach sprzedaży i chwilowym piku, obroty spadły do kilku, kilkunastu tysięcy zł miesięcznie, stawiając sklep online w trudnej sytuacji. I kwartał 2022 roku, mimo prowadzonych kampanii sprzedażowych w systemie Meta Ads, nie przyniósł poprawy – stąd decyzja o zmianie agencji i początek naszej współpracy.

Wyzwania

W związku z niedużym budżetem reklamowym i małym ruchem organicznym w sklepie, a co za tym idzie – niskiej liczebności grupy remarketingowej – kluczowe było dobre dopasowanie konwertujących grup odbiorców. Wyzwanie stanowiło także funkcjonowanie sklepu online – nieduży, nieregularnie odświeżany asortyment, brak organicznych działań wspierających sprzedaż i niezbyt czytelna strona główna to pierwsze elementy, które wytypowałyśmy jako wymagające poprawy.

Rozszerzenie współpracy

Z czasem okazało się, że regularna aktualizacja sklepu www oraz wprowadzenie w nim proponowanych poprawek to temat, z którym właścicielka firmy nie upora się samodzielnie, a brak zmian wpływa na efektywność kampanii. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie pożądanych skutków, jeśli użytkownik trafi do sklepu, który nie zachęca do zakupu, dlatego zaproponowałyśmy rozszerzenie naszej umowy o regularne aktualizacje asortymentu sklepu, wysyłkę newslettera z nowościami i promocjami oraz sukcesywne zmiany opisów produktów pod kątem sprzedażowym i pozycjonowania. Zadbałyśmy także o integrację Google Merchant Center, aby zwiększyć ruch organiczny dzięki sekcji “Zakupy”. Z pozoru drobne zmiany wprowadzone przez nas na stronie głównej sklepu pozwoliły zwrócić uwagę na kluczowe dla sprzedaży, najbardziej dochodowe produkty oraz dopasować główne elementy strony pod aktualny sezon. Wszystkie te działania powiązane z płatną reklamą na Facebooku zaczęły przynosić efekty.

Propozycje zmian

Początkowo naszym zadaniem było tworzenie treści na profile na Facebooku i Instagramie oraz prowadzenie kampanii sprzedażowych Meta. Tradycyjnie rozpoczęłyśmy od analizy dotychczasowej strategii komunikacji marki oraz publikowanego contentu i jego skuteczności. Wytypowałyśmy mocne strony brandu, które stały się główną osią przyjętej komunikacji: autorskie projekty, unikatowe, dopracowane kroje, wysoka jakość materiałów i wykończenia, polska produkcja. Zadbałyśmy także o spójność i atrakcyjność contentu. Wraz z proponowanymi zmianami w social mediach do właścicielki marki trafiły także wskazówki dotyczące wyglądu i funkcjonowania sklepu online, których wprowadzenie mogłoby wpłynąć na poprawę sprzedaży.

Struktura kampanii

Ponieważ oferowane przez markę produkty należały do wyższej półki cenowej, testy grup odbiorców objęły osoby o wyższym statusie materialnym, a także – ze względu na autorską modę – o artystycznych zainteresowaniach. Zróżnicowane pod kątem odbiorców, ale także celów i optymalizacji kampanie wykazały, że przy droższym produkcie najlepsze efekty przynosi budowanie kampanii skierowanej nie na ruch do sklepu, ale na wiadomości. Dodatkowy etap, w którym można dopytać o szczegóły związane z doborem rozmiaru, kolorem, asortymentem, okazał się istotną składową, pozwalającą na nawiązanie bliższej relacji z klientem, a także na stworzenie dobrze konwertującej grupy remarketingowej. Istotne było tutaj również wytypowanie do odpowiadania na wiadomości osoby doskonale zaznajomionej z asortymentem i ważnymi aspektami sprzedaży.

Efekty

Podsumowując efekty naszych działań, obejmujących aktualizację sklepu online pod względem sezonów sprzedażowych i nowych produktów, regularną komunikację w social mediach, wysyłkę newslettera oraz prowadzenie kampanii sprzedażowych Meta, udało nam się zwiększyć przychody sklepu w III kwartale o 77%, a w IV o 89%, w stosunku do I kwartału tego roku, przy zachowaniu tego samego miesięcznego budżetu reklamowego. W stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku całościowy przychód sklepu wyniósł o 6 % mniej, co biorąc pod uwagę tegoroczne trudności, związane z rosnącą inflacją i zmianami zachowań zakupowych jest akceptowalnym wynikiem. Natomiast biorąc pod uwagę wydatki na reklamę – przy nieco niższych niż w ubiegłym roku wydanych kwotach, udało nam się uzyskać aż 366% wzrostu przychodów bezpośrednio z reklam Meta oraz pozyskać za ich pomocą o 80% więcej użytkowników. Jednocześnie współczynnik konwersji wśród użytkowników pozyskanych przy pomocy reklamy wzrósł o 66%.

Potrzebujesz zmian, które skutecznie poprawią Twoją sprzedaż?