-  Social media   -  Czy potrzebuję Business Managera, czyli skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie
skuteczna sprzedaż na facebooku i instagramie

Czy potrzebuję Business Managera, czyli skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie

Otwierasz właśnie nowy biznes i chcesz trafić do jak największej liczby potencjalnych klientów. Pierwsze, co przychodzi Ci do głowy? Profil na Facebooku lub Instagramie – w końcu te platformy mają w Polsce miliony aktywnych użytkowników, którzy spędzają w nich mnóstwo czasu. Zaczynasz publikować posty, dodajesz relacje, oznaczasz produkty i… nic się nie dzieje. W czym tkwi problem? Każdy, kto choć przez moment prowadził biznes z pomocą social mediów powie Ci, że bez reklamy się nie uda. Skuteczną sprzedaż na Facebooku i Instagramie oraz satysfakcjonujące wyniki zagwarantują Ci płatne kampanie.

Czy promowanie postów ma sens?

Jeśli zarządzasz profilem firmowym, każdy z Twoich postów jest opatrzony magicznym przyciskiem “Promuj post” – to prosty sposób na intuicyjne ustawienie reklamy bez znajomości Business Managera. Jednak prosty oznacza w tym przypadku także mało precyzyjny, a w efekcie – mało skuteczny. Jeśli planujesz na poważnie zająć się sprzedażą na Facebooku i Instagramie, musisz poznać Business Managera.

Co daje korzystanie z Business Managera?

  • oddzielenie powiadomień prywatnych i firmowych;
  • zarządzanie wszystkimi stronami na Facebooku i Instagramie z jednego miejsca;
  • zarządzanie uprawnieniami pracowników i dostępem do poszczególnych zasobów;
  • zaawansowane narzędzia sprzedaży: menedżer reklam, menedżer sprzedaży z katalogami produktów, które można oznaczać w postach oraz wykorzystywać w reklamach dynamicznych, piksel zbierający dane o użytkownikach naszego sklepu, 
  • dostęp do zaawansowanych statystyk, które pozwalają mierzyć efekty naszych działań
  • kontrolę budżetu reklamowego
  • rozbudowane możliwości ustawiania reklam: celów reklamowych, optymalizacji, niestandardowe grupy odbiorców, zróżnicowane formaty reklamowe, w tym reklamy dynamiczne, karuzelowe czy dedykowane dla urządzeń mobilnych
  • przejrzystość działań i bezpieczeństwo, zwłaszcza jeśli zlecasz reklamę czy prowadzenie strony firmowej komuś z zewnątrz.

Jak widzisz, korzyści jest wiele, ale także wiele informacji do przyswojenia. Aby skutecznie sprzedawać na Facebooku czy Instagramie, warto poznać pełny wachlarz możliwości, jakie niesie z sobą korzystanie z Business Managera, ale także mieć świadomość zachodzących w nim zmian, co przenosi nas do kolejnej kwestii…

Bądź na bieżąco

Obecność na Facebooku i Instagramie to konieczność adaptowania się do ciągłych zmian – inicjowanych zarówno przed Metę, jak np. modyfikacje interfesju i algorytmów, premiowanie wybranych formatów, rozbudowywanie narzędzi sprzedażowych, jak i wynikających z konieczności dostosowania się social mediowego giganta do nowych przepisów prawa (np. w odpowiedzi na zmiany dot. ochrony prywatności). Każda taka modyfikacja może znacząco wpływać na na skuteczność reklam. Tutaj nie ma drogi na skróty i uniwersalnego rozwiązania dla wszystkich – nie pozostaje Ci nic innego jak być na bieżąco, by móc reagować na zmiany i zachować efektywność działań reklamowych. Możesz też nawiązać współpracę z profesjonalistami, którzy zrobią to za Ciebie i zadbają o skuteczną sprzedaż na Facebooku i Instagramie.

Nie od razu Rzym zbudowano

Piksel i katalog podpięte, budżet zaplanowany, reklamy ustawione.. mija tydzień, drugi, trzeci a sprzedaż ledwie drgnęła? Nie poddawaj się – nawet znając dobrze realia rynku i mając bardzo dokładnie określoną grupę odbiorców, możesz nie osiągnąć zadowalających efektów na starcie… Dlaczego? Algorytm Meta, aby dobrze zoptymalizować reklamę i przynieść wyniki, po prostu potrzebuje czasu – im więcej zbierze danych, tym bardziej precyzyjnie będzie działał. Czasu potrzebujesz także Ty, aby przetestować grupy potencjalnych odbiorców, optymalizacje czy formaty reklamowe. Z czasem, kiedy algorytm zbierze wystarczająco dużo informacji o Twoich potencjalnych klientach, z większą precyzją będzie targetował reklamy, przynosząc lepsze wyniki i obniżając ich koszty. Na przykładzie jednego z naszych klientów zobacz, jakie wyniki można osiągnąć, regularnie inwestując w kampanie Meta i umiejętnie je optymalizując:

Chcesz zacząć reklamować się na Facebooku i Instagramie i potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! 

n.grabda@agencjakorpo.pl

Tel. + 48 695 906 395

OTRZYMAJ DARMOWEGO E-BOOKA!

Zapisz się na newsletter, aby otrzymać bezpłatnego e-booka dotyczącego organizacji konkursów na Facebooku. Zostawiając swój e-mail, od czasu do czasu otrzymasz od nas marketingowe newsy, ciekawe artykuły i porady dot. komunikacji.

Dzięki, ale nie – zamknij okno